Huisregels
U bent van harte welkom bij Veluwe Mondzorg. Wij doen ons uiterste best om u naar volle tevredenheid te behandelen en uw bezoek aan onze praktijk zo aangenaam mogelijk te maken. Wij leggen u daarom graag uit hoe we werken en welke huisregels we hanteren. Ook geven wij u informatie over uw tandartsrekening en uw privacy. Wij vragen u deze pagina aandachtig door te lezen.
Kom binnen!
Heeft u een afspraak? Meldt u zich bij de receptie, zodat wij uw afspraak kunnen verifiëren. Indien er niemand bij de balie aanwezig is, volg dan de aangegeven aanwijzingen of druk op het belletje.
Uw eerste bezoek
Tijdens uw eerste bezoek maakt u kennis met uw behandelaar. Uw behandelaar kijkt hoe uw gebitssituatie is en maakt indien nodig enkele röntgenfoto’s. Op deze manier krijgen wij inzicht in de status van uw gebit en kunnen wij u het beste advies geven. De kosten voor deze afspraak kunnen variëren, maar zijn altijd volgens de landelijk geldende tarieven. Bij een eerste bezoek is het belangrijk dat u uw legitimatiebewijs en verzekeringspas meebrengt, zodat uw persoonsgegevens correct in ons patiëntenbestand komen te staan. Let op: wij kunnen u altijd naar uw legitimatie vragen.
Onze werkwijze
U bent bij ons in goede handen voor specialistische mondzorg. Onze klinische assistentes zijn opgeleid om uw behandelingen voor te bereiden. Deze worden vervolgens door de tandartsen uitgevoerd. Ook zijn de assistentes opgeleid om zelfstandig bepaalde tandheelkundige verrichtingen uit te voeren. Alle klinische en preventieve behandelingen die door onze assistentes zelfstandig worden uitgevoerd, vinden plaats onder supervisie van de behandelend tandarts. Uw tandarts is verantwoordelijk voor de assistentes. Heeft u een vraag over (de uitvoering van) uw behandeling? Neem gerust contact met ons op.
Persoonlijke gegevens
Om u zo goed mogelijk te helpen, vernemen wij het graag wanneer er veranderingen zijn in uw adresgegevens, telefoonnummer(s), e-mailadres, verzekeringsgegevens of gezinssituatie. Dit kunt u doorgeven via [email protected]. Om rekening te houden met uw persoonlijke situatie, zal uw behandelaar u vragen naar uw gezondheidssituatie en/of medicijngebruik (bijvoorbeeld een zwangerschap).
Wij verwerken medische gegevens van onze patiënten. Vanwege de gevoeligheid van deze gegevens hebben wij privacy hoog in het vaandel staan. In onze privacyverklaring kunt u lezen welke persoonsgegevens wij verwerken en waarvoor. Tevens staat in de privacyverklaring opgenomen welke rechten u hebt. Mocht u vragen hebben of uw rechten willen uitoefenen dan kunt u contact opnemen met ons via [email protected]
Afspraken
-
Wij werken met behandelingen op afspraak. Zo weten we dat we voldoende tijd voor u kunnen nemen. Zonder afspraak, is de kans aanwezig dat wij u niet direct kunnen behandelen.
-
U kunt eenvoudig een afspraak maken bij onze baliemedewerker, telefonisch of door het invullen van het afspraakformulier op de website. Onze baliemedewerkers denken graag met u mee om een afspraak in te plannen op een moment dat het u uitkomt. Wanneer u dit wenst, krijgt u ook een oproep of herinnering per e-mail, sms of post.
-
Zorg ervoor dat u op tijd aanwezig bent op uw afspraak. Indien u te laat komt voor een afspraak, loopt u het risico dat de behandeling niet geheel volgens planning wordt voltooid of zelfs wordt geannuleerd wegens tijdgebrek.
-
Kunt u een afspraak niet nakomen? Laat dit dan uiterlijk 24 uur van tevoren telefonisch of per e-mail aan ons weten. Wij hebben dan nog voldoende tijd om de gereserveerde tijd aan een andere patiënt te geven. Doet u dit later of komt u niet opdagen? Dan zijn wij genoodzaakt de voor u gereserveerde tijd in rekening te brengen. Bij herhaaldelijk niet nakomen of te laat afzeggen van een afspraak, behouden wij ons het recht voor om u uit te schrijven als patiënt van onze praktijk. Wij vertrouwen op uw begrip.
Spoed
Voor ernstige pijnklachten na 17:00 uur die niet kunnen wachten tot de volgende ochtend, kunt u bellen op telefoon nummer 038-3764755 voor de dienstdoende tandarts.
Een spoedgeval is bijvoorbeeld een nabloeding na het trekken van een tand of kies, een flinke acute pijnklacht of een uitgeslagen tand. Luister altijd de volledige band af!
Algemene huisregels
Om uw bezoek aan onze praktijk veilig en zo aangenaam mogelijk te maken, hanteren wij een aantal algemene huisregels. Deze regels gelden in de praktijk en bijbehorend terrein, inclusief parkeerterrein. Door onze praktijk te bezoeken, aanvaardt u deze huisregels.
-
Binnen onze praktijk gaan wij respectvol met elkaar om. Discriminatie is niet toegestaan. Als patiënt en bezoeker mag u erop rekenen dat u door onze medewerkers correct wordt behandeld. Het omgekeerde geldt natuurlijk ook.
-
Wapenbezit, diefstal, vernieling, fysiek en verbaal geweld en (seksuele) intimidatie zijn in Nederland en daarmee in onze praktijk niet toegestaan. Bij verdenking van een strafbaar feit schakelen wij direct politie in. Van overtreding wordt altijd aangifte gedaan. In alle gevallen worden de gemaakte kosten verhaald op de overtreder. Ziet u een onveilige situatie? Meld dit dan bij de receptie of bij één van de medewerkers.
-
Het is verboden te roken binnen onze praktijk en bijbehorende gebouwen. Dit geldt ook voor het roken van elektronische sigaretten. Het gebruik van drugs en alcohol en/of het onder invloed zijn van drugs en/of alcohol in onze praktijk is niet toegestaan.
-
Het is niet toegestaan om dieren mee te nemen naar onze praktijk. Uiteraard is het meebrengen van een hulphond wel toegestaan.
-
Het maken van een foto, video of geluidsopname van uw behandeling is uitsluitend toegestaan nadat u nadrukkelijk toestemming heeft gevraagd én gekregen van de betrokkene(n). Wij vragen u de privacy van patiënten en de medewerkers te respecteren, ook op sociale media.
-
Onze praktijk is niet aansprakelijk voor schade, diefstal en/of verlies van uw eigendommen. Wij adviseren u dan ook om uw eigendommen niet onbewaakt achter te laten.
-
Het is niet toegestaan om in onze praktijk kleding te dragen die het gezicht bedekt. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om bivakmutsen, boerka’s, nikabs en integraalhelmen. Indien nodig dient u medewerking te verlenen aan onderzoek van uw kleding of tassen
-
Het overtreden van de regels of het niet opvolgen van aanwijzingen, kan leiden tot een waarschuwing of het weigeren van de toegang tot onze praktijk. Aanwijzingen van het personeel dienen te allen tijde opgevolgd te worden.
-
Voor uw en onze veiligheid maken wij gebruik van cameratoezicht. Indien dit noodzakelijk is, delen wij de beelden met de politie.
Betalen
In onze praktijk wordt zoveel mogelijk via Infomedics gedeclareerd, tenzij u anders met de behandelaar overeengekomen bent. In Veluwe Mondzorg is beperkt wisselgeld aanwezig, kasgeld wordt afgeroomd.
Suggesties en opmerkingen
Graag ontvangen wij uw suggesties, ideeën, op- en aanmerkingen naar aanleiding van een behandeling, de begeleiding, informatievoorziening, wachtkamer, praktijk, behandelkamer of andere zaken. Want openheid en transparantie over de zorg die wij bieden, bevordert de kwaliteit van de zorg en de relatie tussen u en uw behandelaar. U kunt dit telefonisch doorgeven via 038-3764755 of per mail via [email protected]
Daarnaast waarderen het als u uw beoordeling over onze geleverde zorg wilt achterlaten op www.zorgkaartnederland.nl of bij Google reviews.